Inteligencja Emocjonalna w Biznesie – forma zdalna
Cel edukacyjny szkolenia
Celem edukacyjnym jest zdobycie wiedzy z zakresu Inteligencji Emocjonalnej w biznesie. Podczas szkolenia uczestnicy poznają definicję Inteligencji Emocjonalnej oraz jej znaczenie w biznesie. Nauczą się zauważać, nazywać i rozróżniać poszczególne emocje. Dowiedzą się jak ważna jest umiejętność zarządzania swoimi emocjami i jak wiele codziennych sytuacji w biznesie jest zależnych od ich stanu emocjonalnego. Celem jest przekazanie praktycznej wiedzy jak świadomie, zwłaszcza w trudnych sytuacjach, mieć dostęp do emocji, które wpłyną korzystnie na podejmowane działania biznesowe oraz budowane relacje z drugim człowiekiem. Uczestnicy zaczną mieć wpływ na kontrolowanie swoich reakcji emocjonalnych. Dzięki temu łatwiej będzie im stawiać czoła pojawiającym się wyzwaniom oraz spokojniej i pewniej będą mogli rozwijać swój biznes.
Umiejętności zdobyte na szkoleniu pozwolą uczestnikom łatwiej działać w sytuacjach stresowych i nerwowych. Będą wiedzieć jak zdystansować się do niekorzystnych emocji oraz co zrobić, aby zamienić je na te, których potrzebują w danym momencie. Zaczną mieć większy wpływ na siebie samych m.in. zarządzając zespołem, w procesie pozyskiwania klienta, wykonywania zimnych telefonów, podczas negocjacji, w procesie sprzedaży, podczas prezentacji produktów/usług i w wielu innych, codziennych sytuacjach biznesowych, których doświadczają każdego dnia w swojej pracy.
Ramowy program szkolenia
Grupa docelowa
Właściciele i pracownicy firm mający kontakt z klientem/partnerem biznesowym, przedsiębiorcy, kadra kierownicza i menadżerska, przedstawiciele handlowi, sprzedawcy.
Efekty kształcenia
Wiedza:
Wie jaka jest definicja Emocji i Inteligencji Emocjonalnej
Zna proces powstawania emocji
Zna różnicę między umysłem racjonalnym i emocjonalnym
Zna podział emocji i potrafi je rozróżniać
Zna źródła pojawiających się emocji
Wie czym jest wyparcie emocji i kiedy się pojawia
Wie czym jest krytyk wewnętrzny i jaki ma wpływ na emocje
Wie jak rozpoznawać konkretne emocje u siebie i drugiego człowieka
Wie jak wpływać na emocje drugiego człowieka
Wie jaką rolę pełni Inteligencja Emocjonalna w biznesie
Wie czym jest przestrzeń między bodźcem a reakcją i jakie jest jej znaczenie
Wie jaki związek jest między poczuciem wartości a Inteligencją Emocjonalną
Zna składowe poczucia wartości i wie jaki mają wpływ na pojawiające się emocje
Zna wpływ poszczególnych emocji na podejmowane decyzje i działania w biznesie
Zna wpływ kierunku myślenia na pojawiające się emocje i reakcje w biznesie
Wie jakie znaczenie ma empatia w poszczególnych aspektach działań biznesowych
Ma wiedzę dotyczącą zarządzania emocjami w poszczególnych sytuacjach biznesowych
Rozumie znaczenie Inteligencji Emocjonalnej w biznesie
Kompetencje społeczne (postawy):
Zbudowana Inteligencja Emocjonalna
Świadomość siebie i wpływ na swoje reakcje emocjonalne w biznesie
Profesjonalne podejście do pracownika/klienta, partnera biznesowego
Odpowiedzialność za siebie i swoje działania w biznesie
Umiejętności:
Potrafi zauważać u siebie i innych pojawiające się emocje
Potrafi nazwać i określić poszczególne emocje
Zauważa symptomy pojawiających się emocji przed automatyczną dotychczasową reakcją
Potrafi zlokalizować swojego krytyka wewnętrznego oraz zmniejszyć jego wpływ na pojawiające się emocje w poszczególnych sytuacjach biznesowych
Praktycznie wykorzystuje narzędzia pozwalające utrzymać jak najwyższy poziom poczucia własnej wartości w biznesie
Praktycznie wykorzystuje umiejętności radzenia sobie z niekorzystnymi emocjami w biznesie
Ma wpływ na swoje emocje podczas podejmowania ważnych, biznesowych decyzji
Potrafi oddzielać się od emocji związanych z niepowodzeniami w przeszłości oraz ogranicza ich wpływ na obecne reakcje w biznesie
Wykorzystuje emocję empatii w budowaniu relacji biznesowych
Kontroluje swoje emocje w sytuacjach konfliktowych i stresujących
Ma dostęp do wewnętrznego spokoju, gdy tego potrzebuje w biznesie
Umie zamieniać niekorzystne emocje na korzystne
Potrafi świadomie decydować o swoich reakcjach emocjonalnych w poszczególnych sytuacjach biznesowych (m.in. podczas spotkań biznesowych, w procesie pozyskiwania klienta, podczas wykonywania telefonów, w procesie sprzedaży, podczas prowadzonych prezentacji itp.)
Harmonogram
Dzień 1
10:00 – 11:00 Wprowadzenie do tematu Inteligencji Emocjonalnej – forma zdalna na żywo
11:00- 13:00 Różnorodność emocjonalna – forma zdalna na żywo
13:00 – 18:00 Poznanie własnej emocjonalności forma zdalna na żywo
Dzień 2
10:00 – 12:00 Poczucie własnej wartości a Inteligencja Emocjonalna – forma zdalna na żywo
12:00 – 17:00 Zarządzanie emocjami w biznesie forma zdalna na żywo
17:00 – 18:00 Znaczenie sposobu myślenia w Inteligencji Emocjonalnej – forma zdalna na żywo
Dzień 3
10:00 – 11:30 Emocje pożądane w biznesie XXI wieku – forma zdalna na żywo
11:30 – 13:00 Empatia podstawową emocją w relacjach biznesowych – forma zdalna na żywo
13:00 – 17:00 Inteligencja emocjonalna w poszczególnych sytuacjach biznesowych – forma zdalna na żywo
17:00 – 18:00 Podsumowanie i rozdanie Certyfikatów forma zdalna na żywo
„Dwa monologi nie czynią dialogu.” – Jeff Daly
Kto prowadzi szkolenie?
Karolina Mikulko
Obszar specjalizacji: Rozwój osobisty w zakresie umiejętności miękkich i sprzedażowych, zarządzanie emocjami, budowanie długotrwałych relacji z klientami, budowanie i zarządzanie zespołem oraz świadoma komunikacja interpersonalna.
Doświadczenie zawodowe: Ponad 400 godzin pracy indywidualnej coachingowej oraz ponad 800 godzin przeprowadzonych szkoleń otwartych i zamkniętych w zakresie umiejętności miękkich. Prowadząc od 2014 roku firmę zajmowała się także m.in. pozyskiwaniem i utrzymywaniem długotrwałych relacji z klientami biznesowymi i indywidualnymi, sprzedażą bezpośrednią i telefoniczną oraz prowadziła prezentacje produktowe. Posiada doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu zespołem. W 2017 roku wystąpiła jako prelegentka podczas Akademii Law Busines Quality w Redzie, a w 2019 roku biorąc udział w projekcie „Diamenty Kobiecego Biznesu” uzyskała Dyplom Uznania za Wiarygodność Marki.
Doświadczenie szkoleniowe: Szkolenia rozwoju osobistego obejmujące umiejętności miękkie dla przedsiębiorców oraz zespołów sprzedażowych.