fbpx

Efektywna komunikacja, zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności i techniki radzenia sobie ze stresem

 

Cel szkolenia

Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnej skuteczności zarządzania stresem i organizacji pracy, umożliwiając im opanowanie praktycznych narzędzi redukcji napięcia psychicznego oraz wypracowanie umiejętności planowania i skutecznego radzenia sobie w sytuacjach stresujących. Szkolenie dodatkowo przygotowuje uczestników do samodzielnej efektywności w komunikowaniu się, co pozwoli im na budowanie profesjonalnych relacji, współpracę z innymi oraz osiąganie indywidualnych i organizacyjnych cel.

Ramowy program

  • Formułowanie wypowiedzi.
  • Tworzenie Relacji Kluczem do efektywnej komunikacji.
  • Techniki zadawania pytań.
  • Etyka w rozmowie z drugą osobą. Koła Mehrabiana.
  • Komunikacja Werbalna i Pozawerbalna.
  • Mowa Ciała.
  • Analiza potrzeb rozmówcy i umiejętność argumentacji.
  • Parafraza.
  • Jak budować postawę profesjonalisty w kontaktach interpersonalnych?
  • Jak przygotować się do rozmów telefonicznych, żeby zwiększyć ich skuteczność?
  • Praca z trudnym klientem wstęp do postawy asertywnej.
  • Jak pracować z własnym potencjałem i odkrywać go u innych?
  • Metaprogramy w Komunikacji i ich sterowanie.
  • Świadomość i nieświadomość.
  • Wartości i ich rola w procesie komunikacji.
  • Perswazja w komunikacji.
  • Aktywne podejście do zarządzania czasem.
  • Krąg reguł zarządzania czasem w pracy i życiu prywatnym.
  • Organizacja pracy własnej poprzez wyznaczanie priorytetów.
  • Sposoby ustalania priorytetów.
  • Zysk i strata w planowaniu zadań – szacowanie czasu.
  • Analiza celów i kontrola ich realizacji.
  • Metoda wyznaczania celów – SMART.
  • Obrany cel a elastyczność w działaniu.
  • „Złodzieje czasu” – czynności, sytuacje, które nie sprzyjają efektywnemu zarządzaniu czasem.
  • Wewnętrzne i zewnętrzne pochłaniacze czasu.
  • Analiza własnego stylu zarządzania czasem i źródeł motywacji w realizacji wyznaczonych zadań.
  • Pozytywne spojrzenie na ustalone cele i ich realizację – radzenie sobie z niepowodzeniami.
  • Techniki analizowania czasu pracy i tworzenie „planów działań”.
  • Tworzenie planu pracy i jego kontrola.
  • Przyczyny i przeszkody w zarządzaniu czasem.
  • Co to jest asertywność?
  • Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego.
  • Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
  • Komunikat ja – jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy.
  • Asertywne wyrażanie opinii i ocen.
  • Stawianie granic.
  • Obrona przed krytyką.
  • Stres – co warto wiedzieć, aby odmienić jego znaczenie.
  • Stres jako odpowiedź na wymagania stawiane przez otoczenie.
  • Czym jest stres?
  • Źródła stresu.
  • Objawy stresu i rodzaje stresu.
  • Poznaj siebie – jak reaguję na stres?
  • Proces reakcji stresowej: sytuacja – umysł – ciało.
  • Poczucie kontroli nad zdarzeniami, czyli o skutkach niedostatecznego i nadmiernego poczucia sprawstwa.
  • Badanie własnego poziomu samooceny i stresu.
  • Co powoduje napięcia w pracy?
  • Zjawisko wypalenia zawodowego – jego proces, czynniki, symptomy i skutki.
  • Radzenie sobie z niechęcią wobec pracy.
  • Metody pracy ze stresem.
  • Włącz swój mózg – potężne narzędzie w walce ze stresem.
  • Narzędzia wpływu na stres z których możemy korzystać na poziomie – interpretacja zdarzeń i kreowanie rzeczywistości, praca zmyślami: jak nasze myśli kierują rzeczywistość, zauważ swoje myśli , dobre myśli, sposoby radzenie sobie z trudnymi narzędziami.
  • Wpływ przekonań i poprzednich doświadczeń na interpretację zdarzeń stresujących.
  • Wyobrażenia dotyczące przyszłości jako mechanizm zachowań lękowych i martwienia się.
  • Samoocena własnych możliwości oraz zasobów w poradzeniu sobie ze stresem.
  • Świadomie kreowanie możliwości w reagowaniu na daną sytuację.
  • Emocje i ciało – czym są, ich rola w powstawaniu i niwelowaniu stresu.
  • Motywacja – budowanie i wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie.
  • Poczuj się lepiej – techniki wspierające pokonanie stresu.

Dzięki szkoleniu uczestnik

Operuje narzędziami skutecznej komunikacji.

  • wymienia rodzaje komunikacji
  • definiuje bariery komunikacji
  • opisuje zasady skutecznej komunikacji

Wykorzystuje poprawną komunikację do budowania relacji i przestrzega zasad etyki w kontaktach interpersonalnych.

  • identyfikuje 4 płaszczyzny wypowiedzi ich wpływ na komunikację
  • adaptuje styl komunikacji do osobowości rozmówcy
  • definiuje filary dobrej relacji
  • komunikuje się z pozycji JA

Określa komunikację niewerbalną i identyfikuje jej różne formy.

  • optymalizuje czas, miejsce i inne czynniki dla skutecznej komunikacji
  • stosuje komunikację niewerbalną celu uzyskania spójności i wiarygodności przekazu
  • identyfikuje sygnały pozawerbalne u swojego rozmówcy

Stosuje metody aktywnego słuchania i doboru pytań w celu zanalizowania potrzeb rozmówcy.

  • wykorzystuje odpowiednie rodzaje pytań
  • stosuje techniki aktywnego słuchania
  • dostraja się do rozmówcy

Kształtuje i praktykuje asertywność.

  • definiuje komunikacje asertywną
  • rozpoznaje czynniki i postawy zabijające asertywność
  • stosuje techniki wzmacniające postawę asertywną
  • stosuje techniki asertywnej odmowy oraz asertywnego radzenia sobie z krytyką

Rozpoznawanie i radzeni sobie ze stresem.

  • identyfikuje i opisuje przebieg reakcji na czynniki stresotwórcze
  • wykorzystuje aktywne, jak i pasywne metody radzenia sobie zarówno w czasie pracy, jak i w czasie wolnym
  • ocenia skuteczność zastosowanych metod radzenia sobie ze stresem z perspektywy indywidualnych potrzeb

Analizuje środowisko pracy.

  • identyfikuje czynniki ryzyka związane zarówno z treścią, jak i kontekstem pracy
  • ocenia zagrożenia związane ze stresem w miejscu pracy

Efektywnie zarządza czasem.

  • wykorzystuje zasady zarządzania czasem w codziennej pracy
  • ustala priorytety zgodnie z poznanymi zasadami zarządzania czasem
  • planuje szereg zadań, uwzględniając ich złożoność i terminy wykonania

Rozwiązuje konflikty.

  • charakteryzuje i stosuje zasady obrony przed krytyką, umiejętnie reagując na konstruktywną krytykę
  • radzi sobie w sytuacjach stresujących, zachowując spokój i podejmując trafne decyzje

Zadzwoń do nas

+48 733 250 350

Napisz do nas

biuro@spatiumdg.pl