Skuteczna komunikacja z wykorzystaniem
zasad asertywności – forma zdalna
Dowiedz się jak efektywniej komunikować się w pracy i rodzinie.
Cel edukacyjny szkolenia
Celem szkolenia jest poznanie zasad efektywnej komunikacji. Z wyróżnieniem części werbalnej i niewerbalnej i jaki ma ona wpływ na skuteczność w procesie komunikacji. Uczestnicy nauczą się jak poprawnie konstruować pytania i przyjąć w odpowiednich momentach postawę Asertywną. Po szkoleniu uczestnicy będą lepiej radzili sobie z własnym potencjałem i własnymi emocjami.
Ramowy program szkolenia
Grupa docelowa
Przedmiotowa usługa szkoleniowa dedykowana jest:
- właścicielom przedsiębiorstwa,
- pracownikom przedsiębiorstwa,
- pracownikom przedsiębiorstwa, wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze.
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna klucze do efektywnej komunikacji
- Wie na czym polega poprawne formułowanie wypowiedzi
- Wie jak aktywnie słuchać i zadawać pytania
- Wie, które elementy wpływają na pozawerbalną komunikację
- Ma wiedzę na temat poprawnego pisania( Etyka słowa, interpunkcja)
- Zna różne sposoby przekazywania informacji
- Wie jak pracować z własnym potencjałem
- Wie jak rozróżnić część świadomą i nieświadomą naszych działań
- Ma wiedzę na temat asertywnych zachowań
- Wie kiedy należy wyznaczyć granicę w rozmowie
Kompetencje społeczne:
- Kreatywne dochodzenie do prawdy poprzez stosowanie pytań otwartych i parafrazy
- Świadoma komunikacja w różnorodnych sytuacjach
- Świadome wykorzystywanie narzędzi perswazji do osiągnięcia stawianych sobie celów w sposób etyczny
- Profesjonalny poziom umiejętności porozumiewania się w rozmowach z pracownikiem, klientem, kontrahentem, partnerem biznesowym, dyrektorem, prezesem
- Odpowiedzialność za siebie i przekazywany komunikat w sposób zrozumiały dla odbiorcy
- Etyczne postępowanie
- Odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków
- Wysoka kultura i profesjonalizm w kontaktach międzyludzkich
Umiejętności:
- Potrafi rozpoznać najważniejsze gesty w mowie ciała
- Wskazuje właściwą drogę komunikacji poprzez stosowanie pytań otwartych
- Umie wykorzystać właściwe formy komplementów
- Dokonuje szybkiej analizy w trakcie procesu argumentacji
- Potrafi zastosować Re-argumentację
- Umie przeprowadzić poprawnie wszystkie etapy komunikacji
- Potrafi należycie konstruować pisma i mail
- Umie przyjąć postawę asertywną w odpowiedniej sytuacji
- Potrafi przekazywać informacje jasno i klarownie
- Potrafi ustanowić granicę podczas rozmów i w razie potrzeby zakończyć romowę
- Rozumie emocje i sytuacje w których się pojawiają
- Dostrzega szanse i zagrożenia podczas komunikacji, poprzez efektywną obserwację i dopasowanie
Weryfikacja:
- Test wiedzy
Forma zdalna usługi
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy ZOOM.US.
1. W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia, Uczestnik powinien dysponować:
- urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet (komputer, smartfon, tablet),
- zdolnym do odbioru dźwięku (głośniki, słuchawki), przeglądarką Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+.
2. Minimalna wymagana szybkość połączenia internetowego w celu korzystania z webinariów wynosi 2 Mb/s (zalecane połączenie szerokopasmowe).
3. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed szkoleniem oraz wpisanie imienia i nazwiska oraz adresu email w oknie logowania. Ważność linku – do zakończenia szkolenia wg. harmonogramu szkolenia.
Harmonogram
Dzień 1
08:00 – 08:40 Zasady Efektywnej Komunikacji – forma zdalna
08:40 – 09:00 Formułowanie wypowiedzi – forma zdalna
09:00 – 11:00 Tworzenie Relacji kluczem do efektywnej komunikacji – forma zdalna
11:00 – 12:00 Techniki zadawania pytań – forma zdalna
13:00 – 14:00 Etyka w rozmowie z drugą osobą. Koło Mehrabiana – forma zdalna
14:00 – 15:00 Komunikacja werbalna i pozawerbalna – forma zdalna
15:00 – 15:30 Mowa ciała – forma zdalna
15:30 – 16:30 AnaAliza potrzeb drugiego rozmówcy i umiejętności argumentacji – forma zdalna
16:30 – 17:30 Parafraza – forma zdalna
17:30 – 18:00 Konstruowanie maili i innych pism – forma zdalna
Dzień 2
08:00 – 09:00 Asertywność – 4 Typy – forma zdalna
09:00 – 10:00 4-stopniowe stawianie granic i praktyczne przykłady Asertywności – forma zdalna
10:00 – 11:00 Filary NLP Prosto i jasno – forma zdalna
11:00 – 12:00 Jak pracować z własnym potencjałem – forma zdalna
13:00 – 14:00 Prawo Przyczyny i Skutku – forma zdalna
14:00 – 15:00 Emocje i ich wpływ na naszą percepcję – forma zdalna
15:00 – 16:15 Czynniki wpływające na nasze zachowanie – forma zdalna
16:15 – 17:30 Świadomość i Nieświadomość, a wartości i ich rola w procesie komunikacji – forma zdalna
17:30 – 18:00 Podsumowanie szkolenia: pytania i odpowiedzi, test on-line – forma zdalna
„Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa”. – James Humes
Kto prowadzi szkolenie?
Mikołaj Kijewski
Obszar specjalizacji: Od 2006 r. prowadzi i szkoli zespoły sprzedażowe dzięki temu nauczył się i zdobył bardzo duże doświadczenie jak efektywnie zarządzać zespołami ludzkimi, jak prawidłowo wyznaczać cele, jak efektywnie zarządzać procesem zmiany, jak rozwiązywać problemy i sytuacje konfliktowe w zespołach, jak przeprowadzać meetingi i umiejętnie delegować zadania na poszczególnych członków zespołu, jak zminimalizować ryzyko podczas wyboru oraz sposoby motywacji. Zawodowo zajmuje się sprzedażą i szkoleniami. Od 2015 roku jest Głównym Trener w firmie MK Evolution Sp. z o.o.
Doświadczenie zawodowe: Doświadczenie zawodowe zdobywał przez 14 lat. Od 2.01.2006 roku, prowadzi działalność gospodarczą. Rozpoczął od jednoosobowej działalności, współtworzył Spółki z o.o., był współwłaścicielem i współtwórcą Spółki Akcyjnej Arum. W trakcie tych lat pozyskał wraz z zespołami sprzedażowymi ponad 3500 klientów, a do dziś jego klienci zgromadzili znacznie ponad 500 mln zł w inwestycjach kapitałowych, co nauczyło go zarządzania zespołami ludzkimi, procesu rekrutacji, motywacji Handlowców i efektywnego realizowania zamierzonych celów. Aktualnie jest głównym trenerem w MK Evolution Sp. z o.o., członkiem Rady Nadzorczej Concept4You International S.A. i zastępcą przewodniczącego Rady Nadzorczej w Concept4You S.A. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu może skutecznie odpowiadać za tworzenie Zespołów Menadżerskich na terenie całego kraju. Od 2005 roku przeszkolił przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy osób. Stale podnosi swoje kompetencje.