Analiza potrzeb klienta w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
Ramowy program
Klauzula informacyjna UDU (Dyrektywa IDD).
- Co powinna zawierać?
- Upoważnienie do wykonywania stałych czynności faktycznych i prawnych zmierzających do pozyskania i zawarcia umów ubezpieczenia na rzecz TU.
- Pełnomocnictwa
Cele i zdania ustawy dystrybucyjnej. Zasady wykonywania działalności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń.
- oświadczenie dotyczące analizy potrzeb klienta, które stanowi integralną część Klauzul informacyjnych UDU
- klauzule informacyjne UDU oraz Oświadczenie dotyczące analizy potrzeb klienta – dokumentacja
- obligatoryjnie szkolenia organizowanych przez dystrybutora z zakresu doskonalenia zawodowego w wymiarze i zakresie, do którego zobowiązuje go UDU, pod rygorem utraty możliwości wykonywania czynności agencyjnych.
Ścieżka sprzedaży APK z zakresu ubezpieczeń: majątkowych, komunikacyjnych, firmowych.
- analiza— wykorzystywanie w ramach obsługi klienta ścieżki sprzedaży APK z zakresu ubezpieczeń: majątkowych, komunikacyjnych, firmowych, na podstawie której zostaną ustalone potrzeby ubezpieczeniowe klienta
- analiza— wykorzystywanie w ramach obsługi klienta ścieżki sprzedaży APK z zakresu ubezpieczeń: życiowych, podróży, na podstawie której zostaną ustalone potrzeby ubezpieczeniowe klienta.
- przedstawianie Klientom Kart Produktów — dostosowanych do wynikających z APK wymogów i potrzeb klienta.
Potrzeby ubezpieczeniowe klienta – identyfikacja i analiza ryzyka klienta.
- świadoma decyzja klienta
Cel szkolenia
Szkolenie przygotowuje uczestników do prawidłowego stosowania nowych regulacji dotyczących
analizy potrzeb klienta i umiejętności przeprowadzania analizy potrzeb klienta nałożonych przez Ustawę o dystrybucji ubezpieczeń.
Dzięki szkoleniu uczestnik
- Wymienia cele i zadania nowej ustawy dystrybucyjnej
- Rozróżnia wymogi ustawy dystrybucyjnej w zakresie analizy potrzeb Klienta
- Charakteryzuje etapy analizy potrzeb
- Wykonuje analizę potrzeb klienta
- Kontroluje rozpoznawanie potrzeb ubezpieczeniowych w analizie
- Nadzoruje proces pozyskiwania nowych klientów
- Wzbudza wysokie poczucie bezpieczeństwa i uczciwości w analizie potrzeb
- Rozpoznaje cechy klienta podczas analizy
- Buduje profesjonalne kontakty interpersonalne
- Postępuje profesjonalnie w kontaktach interpersonalnych.
- Zapewnia bezpieczeństwo obsługi oparte na nowych wytycznych Ustawy
Kto prowadzi szkolenie?
Rafał Mzyk
Przedsiębiorca, szkoleniowiec i aktywny inwestor. Promotor edukacji finansowej. Pomysłodawca i
koordynator Klubu Inwestora. Pasjonat, praktyk kryptowalut i technologii Blockchain, z którymi jest
związany od 4 lat. Z rynkami finansowymi związany od 10 lat. Zwolennik dywersyfikacji dochodów
o różne klasy aktywów. Ceni łączenie tradycyjnych form inwestowania z nowymi, innowacyjnymi
modelami. Doświadczenie zdobywał również przez 4 lata, pracując na stanowiskach
kierowniczych w bankowości. Dziś wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie z korporacji
finansowej z nowoczesnymi formami inwestowania. Doświadczenie praktyczne w bankowości, m.in. w roli trenera rozwoju finansowego. W ostatnich 24 m-cach przeprowadził ponad 120 godzin
szkolenia z zakresu: Analiza potrzeb klienta, konflikt, reklamacje w ramach nowej ustawy o
dystrybucji ubezpieczeń; Profesjonalna analiza ekonomiczno-finansowa podmiotów
gospodarczych; Finansowanie działalności małych i średnich podmiotów gospodarczych;
Zarządzanie ryzykiem kredytowym w procesie finansowania podmiotów gospodarczych; Kredyt
hipoteczny w pigułce. Ustawa o kredycie hipotecznym; Przeciwdziałanie praniu brudnych
pieniędzy i innych form działalności przestępczej; Identyfikacja ryzyka; Finansowanie podmiotów
powiązanych–identyfikacja ryzyk i zagrożeń. Wykształcenie: Wyższe.
- Brak szczególnych wymagań wstępnych.
- Szkolenie z elementami warsztatu.
- Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji.