Skuteczne narzędzia komunikacji – forma zdalna
Poznaj techniki poprawnej komunikacji.
Cel edukacyjny szkolenia
Celem edukacyjnym szkolenia jest nabycie umiejętności przekazu komunikatu w taki sposób, aby odbiorca zrozumiał intencje rozmówcy. Taki sposób komunikowania gwarantuje osiągnięcie celu np. przekazanie polecenia lub otrzymanie informacji niezbędnych do podjęcia decyzji. Przekazywanie informacji w otwarty, uczciwy, jasny, uporządkowany i konkretny sposób. Efektywne porozumiewanie się z różnymi osobami, w tym także komunikowanie do wewnątrz przedsiębiorstwa. Rezultatem komunikowania się jest porozumienie i współdziałanie. Uczestnik szkolenia pozna zasady efektywnej komunikacji, zasady formułowania poprawnie wypowiedzi oraz sposoby przekazywania informacji. Nabędzie: wiedzę jak aktywnie słuchać i zadawać pytania, wiedzę na temat poprawnego pisania, wiedzę o znaczeniu komunikacji niewerbalnej w przekazie informacji.
Nabędzie umiejętności: wypowiadania się w sposób swobodny, zrozumiały i logiczny, przekazywania informacji jasno i klarownie, panowania nad emocjami, komunikowania się ustnie i pisemnie swobodnie i z łatwością w każdej sytuacji. Uczestnik szkolenia zrozumie: potrzeby komunikowane przez rozmówcę i będzie wykazywał w stosunku do niego empatię, prezentuje postawę otwartości; sens wypowiedzi rozmówcy, będzie potrafił ją przeanalizować i podsumowywać wykorzystując parafrazę. Nabędzie kompetencje społeczne z zakresu: profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych, odpowiedzialność i rzetelność w wykonywanej pracy, etyczne postępowanie, odpowiedzialność za przekazywane informacje i ich odbiór.
Ramowy program szkolenia
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli firm oraz ich pracowników.
Efekty kształcenia
Wiedza
Rozróżnia konflikty konstruktywny i destruktywny.
Charakteryzuje różne sposoby reakcji na konflikt i wskazuje plusy i minusy danej reakcji. Wie jaką rolę pełnią emocje w przebiegu konfliktu.
Zna podstawowe zasady budowania relacji.
Zna podstawowe taktyki wywierania wpływu.
Posiada wiedzę na ludzi – ich wartości, potrzeb, oczekiwań.
Zna zasady efektywnej komunikacji.
Zna zasady formułowania poprawnie wypowiedz.
Wie jaką role pełnią emocje i przekonania i przebiegu konfliktu.
Zna różne sposoby przekazywania informacji.
Zna zasady przygotowywania prezentacji. Zna zasady argumentowania. Ma wiedzę na temat zasad wystąpień publicznych.
Wie o rodzajach osobowości.
Kompetencje społeczne
Dostrzega pozytywne aspekty sytuacji konfliktowej.
Jest otwarty w szukaniu rozwiązań konfliktu.
Aktywnie słucha wszystkich uczestników konfliktu.
Oddziela emocje od obiektywnej oceny sytuacji.
Jest odbierany przez współpracowników jako osoba wiarygodna.
Ma łatwość skupiania ludzi wokół siebie.
Łatwo tworzy relacje długotrwałe.
Posiada łatwość przekonywania innych osób bez stosowania manipulacji negatywnej.
Profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych.
Odpowiedzialność za przekazywane informacje.
Etyczne postępowanie.
Uczciwe wykorzystanie posiadanej wiedzy (informacji, danych).
Umiejętności
Potrafi zidentyfikować przyczyny konfliktu.
Wskazuje krótko i długoterminowe potencjalne skutki konfliktu.
Generuje różne alternatywy rozwiązania konfliktu.
Wykorzystuje mediacje w celu rozwiązania długotrwałych konfliktów.
Prowadzi otwartą komunikację ze wszystkimi stronami konfliktu.
Potrafi zbudować swój pozytywny wizerunek.
Potrafi zidentyfikować potrzeby ludzi i odpowiednio je zaspokajać.
Tworzy dobrą atmosferę.
Potrafi pokazać ludziom, że wzajemny szacunek i zaufanie jest ważnym czynnikiem każdej relacji.
Potrafi odczytywać oczekiwania różnych grup interesariuszy i zaspokajać ich potrzeby Potrafi stosować taktyki wpływu w sposób dostosowany do wymogów sytuacyjnych.
Informacje przekazuje jasno, klarownie i zrozumiale, panuje nad emocjami.
Rozumie potrzeby komunikowane przez rozmówcę i wykazuje w stosunku do niego empatię,
prezentuje postawę otwartości.
Formułuje w sposób jasny i klarowny przekaz.
Umie dostosować komunikat do konkretnej osoby.
Harmonogram
Dzień 1
8:00 – 11:00 Efektywna komunikacja
11:00- 13:00 Rodzaje osobowości
13:00 – 15:00 Wywieranie wpływu
15:00 – 17:00 Budowanie relacji
Dzień 2
8:00 – 10:00 Emocje w komunikacji
10:00 – 12:00 Przekonania w komunikacji
12:00 – 14:00 Rozwiązywanie konfliktów
14:00 – 16:00 Prezentacja informacji
16:00 – 17:00 Test weryfikujący nabytą wiedzę po szkoleniu
„Dobra komunikacja pobudza jak czarna kawa. I równie trudno po niej zasnąć” – Ann Morrow Lindbergh
Kto prowadzi szkolenie?
Piotr Majkusiak
Obszar specjalizacji: Praca nad rozwojem osobistym, efektywnością osobistą oraz kluczowymi umiejętnościami miękkimi wśród przedsiębiorców i menadżerów.
Doświadczenie zawodowe: Ponad 400 godzin pracy indywidualnej z klientami oraz ponad 900 godzin szkoleń i warsztatów z zakresu rozwoju osobistego i umiejętności miękkich. Praca z małymi i średnimi korporacjami oraz ulepszeniem ich firm w branżach m.motoryzacyjna, IT, aplikacji rachunkowa, usługowa, kurierska fotograficzna.
Doświadczenie szkoleniowe: Szkolenia z zakresu sprzedaży i rozwoju osobistego dla właścicieli, menadżerów oraz pracowników MŚP.