Zarządzanie konfliktem interesów w świetle Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
Ramowy program szkolenia
Regulacje w zakresie zarządzania konfliktem w świetle regulacji ustawy o dystrybucji.
- wyjaśnienie celów oraz zadań Ustawy
Czym jest i kiedy mamy do czynienia z konfliktem interesów?
- pojęcia w odniesieniu do praktyki sprzedażowej i sytuacje zaistnienia konfliktu interesów
Kompetencje miękkie w zakresie zarządzania konfliktem interesów (klient, dystrybutor, zakład ubezpieczeń).
- komunikowanie się w konflikcie
Rozliczenia prowizyjne różnych typów pośredników – konflikt interesów.
- przykładowe sytuacje wystąpienia konfliktu interesów
Procedury postępowania w najlepiej pojętym interesie klienta.
- strategie rozwiązywania konfliktów.
Cel szkolenia
Szkolenie przygotowuje uczestników do prawidłowego stosowania nowych regulacji dotyczących zarządzania konfliktem wynikających z nowych obowiązków nałożonych przez Ustawę o dystrybucji ubezpieczeń z uwzględnieniem kompetencji miękkich w zakresie zarządzania konfliktem interesów.
Dzięki szkoleniu uczestnik
- Definiuje wymogi ustawy dystrybucyjnej w zakresie, zapobiegania i zarządzania konfliktami interesów w procesie
obsługi klienta - Rozróżnia rodzaje konfliktów
- Przywołuje wytyczne Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
- Kontroluje strategię zarządzania konfliktem
- Rozpoznaje, zapobiega i zarządza konfliktami interesów w procesie obsługi klienta
- Kreuje strategię rozwiązywania sytuacji konfliktowych
- Rozumie istotę i wagę potencjalnego konfliktu interesów
- Buduje relacje partnerskie podczas sytuacji konfliktowych
- Kieruje się najlepiej pojętym dobrem Klienta
Kto prowadzi szkolenie?
Rafał Mzyk
Przedsiębiorca, szkoleniowiec i aktywny inwestor. Promotor edukacji finansowej. Pomysłodawca i koordynator Klubu Inwestora. Pasjonat, praktyk kryptowalut i technologii Blockchain, z którymi jest związany od 4 lat. Z rynkami finansowymi związany od 10 lat. Zwolennik dywersyfikacji dochodów o różne klasy aktywów. Ceni łączenie tradycyjnych form inwestowania z nowymi, innowacyjnymi modelami. Doświadczenie zdobywał również przez 4 lata, pracując na stanowiskach kierowniczych w bankowości. Dziś wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie z korporacji finansowej z nowoczesnymi formami inwestowania. Doświadczenie praktyczne w bankowości, m.in. w roli trenera rozwoju finansowego. W ostatnich 24 m-cach przeprowadził ponad 120 godzin szkolenia z zakresu: Analiza potrzeb klienta, konflikt, reklamacje w ramach nowej ustawy o dystrybucji ubezpieczeń; Profesjonalna analiza ekonomiczno-finansowa podmiotów gospodarczych; Finansowanie działalności małych i średnich podmiotów gospodarczych; Zarządzanie ryzykiem kredytowym w procesie finansowania podmiotów gospodarczych; Kredyt hipoteczny w pigułce. Ustawa o kredycie hipotecznym; Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy i innych form działalności przestępczej; Identyfikacja ryzyka; Finansowanie podmiotów powiązanych–identyfikacja ryzyk i zagrożeń. Wykształcenie: Wyższe.
- Brak szczególnych wymagań wstępnych.
- Szkolenie z elementami warsztatu.
- Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji.